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Einer (Enzo) weniger...


ViperGTS

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Ich weiß gar nicht was Ihr wollt. Das ist doch gut, dass er in der Mitte bei hohen Aufprallbelastungen bricht. Damit gehen dann mal locker 700-800kg an zusätzlichem Gewicht weg, wodurch die Aufprallenergie gemindert wird. Ist bei Formel 1 Rennwagen übrigens nicht anders.

Da gilt die Regel -je mehr Teile wegfliegen, desto besser gehts dem Fahrer- (es sei denn eines dieser Teile trifft ihn, siehe Senna)

The (rumored) Mercedes SLR driver probably got into a bragging match, and said his car was faster, so they decided to take the race to a semi-deserted stretch of PCH. By the looks of it, I'd say they came over the ridge at ~ 200 MPH and experienced "lift" which caused them to lose control and "fly" into the pole! They said the engine skidded a 1/4 mile down PCH past the pole!

hmmm. Großes Fragezeichen.

Also wenn das Heck wegfliegt und der Wagen noch mal hinten irgendwo einschlägt, kann das nicht gut sein. Wie ein Unfall abläuft, kann niemand vorhersagen. Jedenfalls sollte so viel "Material" wie möglich am KFZ bleiben, um die Insassen zu schützen...

Das bei einem seitlichen Einschlag mit 200km/h an einem Masten das Auto "geteilt" wird, ist nicht (mehr) verwunderlich.

von Ferrarichat.com

...according to the latest cbs article, the car was more likely doing around 120 rather than the "at least 200mph" that i heard in the video. they also named the "possible driver and passenger" as well as the owner of the car...

Deutscher Fahrer?

============

"Stefan Erikssen, 44, of Los Angeles, and a Swedish national, told authorities he was the owner of the destroyed Ferrari Enzo. Erikssen, whose blood-alcohol level was .09, claims he was the passenger at the time of the crash, and that the driver ran off after the crash, Sheriff’s Sgt. Philip Brooks said.

Erikssen told police that a German named Dietrich was driving the car. Police say the Ferrari may have been involved in a race with a Mercedes."

ich halte es für besser, wenn sich das Heck beim 1. Aufprall löst, hauptsache die Sicherheitszelle bleibt intakt. Je weniger Masse, umso besser.

Würde mich nicht wundern, wenn die Ingenieure dies so geplant haben.

Also wenn das Heck wegfliegt und der Wagen noch mal hinten irgendwo einschlägt, kann das nicht gut sein. Wie ein Unfall abläuft, kann niemand vorhersagen. Jedenfalls sollte so viel "Material" wie möglich am KFZ bleiben, um die Insassen zu schützen...

So sehe ich das auch.....:-))!

Bemerkenswert dürfte sein, dass ähnlich wie bei dem Unfall in der Nähe von Mailand der Wagen in der Mitte praktisch auseinander gerissen wurde ... da scheint eine strukturelle Besonderheit vorzuliegen.

Sowas nennt man dann wohl Sollbruchstelle..... :lol:

Faserverstärkte Kunststoffe haben doch richtungsabhängige Eigenschaften. Kann es nicht einfach sein, dass an dieser Stelle die Karosse auf eine andere Richtung der Kräfte optimiert ist ?

Wahrscheinlich waren Längsbelastungen "interessanter" für Crashvorschriften etc., weshalb die Querbelastbarkeit an dieser Stelle evtl gering ausfällt.

Ich denke aber auch, dass es durchaus positiv sein kann, wenn sich ein Teil vom Wagen verabschiedet und möglichst viel Energie "absorbiert" bei der Durchtrennung.

Nach dem Unfall in Modena hatte ich mir mal den Spaß gemacht und die ca auftretende Kraft ausgerechnet. Selbst wenn der Enzo oder ein anderes Auto gültige Crashnormen erfüllt, bei 120km/h oder gar über 200km/h sieht die Welt ganz anders auch. Da wirken die Kräfte mal gleich 20fach so stark und ich glaube da nützt das beste Carbongerüst auch nichts mehr

...gar über 200km/h sieht die Welt ganz anders auch. Da wirken die Kräfte mal gleich 20fach so stark und ich glaube da nützt das beste Carbongerüst auch nichts mehr...

Exakt. Und auf der Rennstrecke (wurde oben als Vergleich genannt) sind die meisten "Hindernisse" zudem flächig - aus gutem Grund - und soweit möglich deformierbar ausgebildet, so daß die auftreffende Energie verteilt und absorbiert werden kann.

Auf der Straße einen Masten oder Baum treffen -> punktuelle Belastung. ENDE!

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Hallo ViperGTS,

 

schau doch mal hier zum Thema Ferrari F40 / F50 / Enzo (Anzeige)? Eventuell gibt es dort etwas Passendes.

 

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ja mir würde eigentlich interessieren was dann passiert mit solche unfall wagen...

ob sie Ferrari wieder abkauft zum prüfen ob die technik ihr arbeit gemacht hat oder ob sie auf ein stink normaler schrottplatz landen(was mich eher wundern würde)

die werden meist "wieder aufgebaut" bzw. die seriennummer wieder verwendet, der rest wandert in diesem falle wohl zu ferrari aber was die damit machen habe ich keine ahnung evtl. gibt es ein "massengrab". habe irgendwo mal bilder von einem autofriedhof voll mit ferraris gesehen, kennt den einer !?

laut der heutigen Bildzeitung haben sie den Fahrer:

Es war der angebliche Beifahrerin, der Schwede, der hier auch schon mal bei CP im Gespräch war. Der scheint sogar 2 Enzo zu haben

das schaut so brutal aus! Könnte man dieses "Enzo-Herz" wiederverwenden? Wo auch immer ---> 928 GT ? :lol::cry:

Kommt es mir so vor oder sind anteilsmäßig schon übermäßig viele Enzos vernichtet worden?? Das ist das genau das was Montezemollo (?) verhindern wollte.

Leider, aber Fahren können hat nichts mit Geld zu tun und viele scheinen halt zu denken, dass sie mit solchen Wagen umgehen können. Vor allem in Ländern, in denen sehr strenge Tempolimits sind. Zu diesem Enzo kann ich noch sagen, dass zum Schluß fast nur noch das Monocoque ganz war und das ist genau der Sinn der Sache (s. F1). Bei dem in Italien, der ja noch um einiges schneller fuhr, war das Problem, dass er mit 260-270 km/h seitlich ein plastisch nicht verformbares Hindernis traf und daher die komplette Energie aufnahm. Mit schlechter Sicherheit hat das nichts zu tun, da zerreißt es jeden 911, CGT usw. Die kinetische Energie läßt sich übrigens so berechnen: E=1/2*Masse (in kg)*Geschwindigkeit^2 (in m/s)=1/2*m*v^2, die Masse ist also eher zweitrangig.

Beispiel:

m= 1000kg, v1=10m/s=36km/h, v2=15m/s=54km/h, v3=20m/s=72km/h

E1=1/2*1000*10^2=50000Nm=50kJ

E2=1/2*1000*15^2=112500Nm=112,5kJ

E3=1/2*1000*20^2=200000Nm=200kJ

Doppelte Geschwindigkeit=vierfache kinetische Energie, deshalt ist der Bremsweg aus 100km/h deutlich länger als der aus 50. Doppelte Masse bedeutet also nur doppelte Energie.

Kommt es mir so vor oder sind anteilsmäßig schon übermäßig viele Enzos vernichtet worden?? Das ist das genau das was Montezemollo (?) verhindern wollte.

und wie soll montezemolo sowas verhindern? glaube kaum, dass er dazu in der lage ist solange autos verkauft werden, werden sie auch zu schrott gefahren daher denke ich kaum, dass er mal sowas gesagt hat!? bislang sind ja nur etwa 1% prozent so geendet, das ist ja nicht die welt.

habe ich übrigens gerade im netz gelesen:

The owner of the car is Stefan Erikssen, a 44 year old former executive of Gizmondo. He left Gizmondo after allegedly being involved in a Swedish Mafia crime ring.

The owner of the car is Stefan Erikssen, a 44 year old former executive of Gizmondo. He left Gizmondo after allegedly being involved in a Swedish Mafia crime ring.

soviel zum Thema: Der Verkauf des Enzo erfolgt nur an auserwählte und handverlesene KundschaftO:-)

Der Verkauf des Enzo erfolgt nur an auserwählte und handverlesene Kundschaft

Ich glaube der Enzo wurde nur an Kunden verkauft, die vorher schonmal einen F50 oder 40 hatten. Oder liege ich da falsch?

Ich glaube der Enzo wurde nur an Kunden verkauft, die vorher schonmal einen F50 oder 40 hatten. Oder liege ich da falsch?

die frage ist uralt......theoretisch ja, praktisch nein. wenn ein bill gates einen enzo will bekommt er ihn und wenn nicht kauft er halt ferrari :D

In einem Bericht habe ich etwas über den Crash gelesen, der Fahrer oder Beifahrer, jedenfalls der Besitzer ist ein gewisser Stefan Eriksson. Hier mal zwei Bilder die den Besitzer mit seinen zwei Enzo's zeigt. Die Bilder hab ich auf ner Seite für Playstation oder X-Box Games gefunden!

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The Plot Thickens in Ferrari Crash

A gun's magazine found near the wreckage may be connected to the accident, and a Scottish bank says it might own the destroyed car.

By Richard Winton and David Pierson

Times Staff Writers

Published February 28, 2006

The mystery deepened Monday in the case of the puzzling crash last week of a $1-million Ferrari Enzo on Pacific Coast Highway in Malibu.

Sheriff's detectives said Monday that they believe a gun's magazine discovered near the wreckage is connected to the crash, and they plan to interview an unnamed person who they believe was in the car with Swedish game machine entrepreneur Stefan Eriksson.

The crash has also garnered the attention of a leading Scottish bank, which has informed sheriff's investigators that it may own the destroyed car. At the same time, detectives are trying to figure out why another exotic car in Eriksson's extensive collection, a Mercedes SLR, was listed as stolen by Scotland Yard in London, said Sheriff's Sgt. Phil Brooks.

The totaled Ferrari was one of two Enzos that Eriksson brought into the United States from England along with the Mercedes SLR, Brooks said. But detectives concluded that the totaled vehicle did not have appropriate papers and was not "street legal" for driving in California, he said.

Detectives have been trying for nearly a week to sort out what exactly happened last Tuesday morning when Eriksson's Enzo — one of only 400 ever made — smashed into a telephone pole, totaling the car. Eriksson told deputies that he was the passenger and that a man he knew only as "Dietrich" was behind the wheel. But detectives have been openly skeptical of the story, noting that Eriksson had a bloody lip and that the only blood they found in the car was on the driver's-side air bag.

Brooks said detectives have called in Eriksson for another interview. Eriksson has declined through the security guard at his gated Bel-Air estate to comment. An attorney who has previously represented Eriksson in civil matters, Ashley Posner, also declined to comment Monday.

But some city leaders in Malibu, where the crash has been the talk of the town, were less circumspect.

"The guy should have had an IQ test," said Malibu Mayor Pro Tem Ken Kearsley, who has been following the coverage of the crash with a half-grin. The driver's IQ "couldn't come up above 60 if he was doing 120 on PCH," Kearsley said.

But in fact, Brooks said Monday, the car was traveling 162 mph when it crashed, far faster than the 120 mph originally believed. The Ferrari, with just a few inches of undercarriage clearance, hit a bump at a crest in the road, sending the vehicle airborne and into the power pole, Brooks said.

Brooks said they are investigating whether someone else may have been present and are trying to determine whether the recovered gun component is connected to the case. He declined to say more about the find or elaborate on the status of the Scottish bank and Scotland Yard in the case.

The question of whether Eriksson was the driver is key to the case, Brooks said. Eriksson's blood-alcohol level was 0.09%, higher than the legal limit for operating a motor vehicle.

Sheriff's officials are still trying to confirm witness reports that the Ferrari might have been drag racing with another car, and officials aren't sure if that's what happened.

Sheriff's officials said Eriksson was an executive with a game company that attempted to take on Sony and Nintendo, but the firm collapsed last year.

In Malibu, officials said they are not sure what to make of the accident.

Kearsley said the stretch of road was not known for drag racing, but for run-of-the-mill speeders. He said the Sheriff's Department has had success for the last year and a half using radar and lasers to catch overzealous drivers. The lasers are not detectable to drivers, he said.

"It's straight as an arrow where the accident was," he said. "You really have to go out of your way to hit a telephone pole."

Carol Moss, a longtime Malibu resident, activist and meditation group leader, said the accident came as no surprise.

"It was horrendous, but Malibu is full of *****s," she said. "There are a lot of wild cars and irresponsible people. The roads are dangerous. You always see people with those sorts of cars. You see some wild behavior."

But, in keeping with her Zen frame of mind, Moss extended an olive branch. "Everyone is welcome to attend the meditation group. Even the drag racer."

LOS ANGELES -- The plot continued to thicken Thursday in the mystery surrounding the crash of a $1 million Ferrari on Pacific Coast Highway in Malibu, a sheriff's sergeant said.

Images

"It's like a James Bond story," said Sgt. Philip Brooks, of the Malibu/Lost Hills Station traffic detail. "But I just want to find out who was driving the Ferrari."

Brooks is heading up the investigation to find out if Stefan Eriksson, of Bel Air, was at the wheel of the red Ferrari Enzo when it crashed into a pole off Pacific Coast Highway on Feb. 21 at an estimated 160 mph.The impact caused the car to split in half and nearly disintegrate, but Eriksson suffered relatively minor injuries.A bloodied Eriksson was found in the passenger seat and told authorities that the driver was a German man named Dietrich who fled on foot into the Malibu hills.

"Yesterday, Eriksson came to the station with his attorney, David Eldon, and voluntarily provided a DNA sample taken with a mouth swab," Brooks said. "We want to see if his blood matches the blood in the Ferrari."Results are expected for a few weeks.The blood was found only on the driver's side of the car, not the passenger's side.On the advice of his attorney, Eriksson did not make a statement Wednesday.

After the crash, Eriksson told deputies examining the wreckage that he had been a passenger in the Ferrari and there was a street race with a Mercedes.Brooks said that Eriksson had told deputies of his friend Trevor, who was a passenger in the Mercedes.

"Based on the evidence, we don't believe there was a Mercedes or any race. There was a sole vehicle driving too fast on Pacific Coast Highway," Brooks said.He has not been able to prove that Eriksson was the driver of that Ferrari.But he said that "the plot thickened" as the investigation continued.

He said that Trevor -- he has a last name but is not releasing it -- said he was a friend of Eriksson and gave as his home address a boat slip in Marina del Rey.The boat in that slip was a $14 million yacht, maybe the biggest in the harbor. And the name of the registered owner is Carl Freer.

Eriksson's name was linked by several European newspapers, including the Guardian of London, to Freer for their involvement in the collapse of a prominent video game company in Sweden in which investors lost millions of dollars. Eriksson was reportedly sentenced to a long prison sentence in that case.

Another unnerving development -- Trevor was at the scene of the accident on PCH and asked a good Samaritan to use his cell phone to report the crash, Brooks said.

"An hour later the good Samaritan found a magazine to a 40 mm Glock which had been stuffed under the car seat and reported it to us," Brooks said.Brooks said the investigation also revealed that in September, Eriksson had brought two Ferrari Enzos into the country in San Diego -- one a red one and the other a black one. He also brought in a Mercedes SLR, a $600,000 vehicle.

Brooks said that the red Ferrari and the Mercedes have since been described as stolen, because the initial down payment on them was allegedly a fraudulent one through a company owned by Freer. Federal authorities said Freer and Eriksson have connections to the Swedish mafia. And then there's yet another wrinkle, Brooks said."At the scene of the accident, two associates of Eriksson showed up flashing badges from Homeland Security.

Obviously, at the time the deputies were overwhelmed and didn't check out the badges. Eriksson also produced a business card describing himself as a deputy police commissioner with the San Gabriel Valley Transit," he said.That entity is actually a privately owned security company, Brooks said. It consists of two vans used for paratransit working out of a garage across the street from the Monrovia Police Department.The badges were apparently issued by the paratransit company, Brooks said.

Trevor told the deputies that Eriksson was part of the agency's anti-terrorism forces and that he was working on new facial recognition software for Homeland Security, Brooks said.The sergeant said there was one additional piece of information.

The Ferrari company in Italy told Brooks it could fix the broken red Ferrari for a mere $200,000 to $300,000.Many people had been upset at the destruction of the $1 million Ferrari, which is regarded as one of the finest cars ever made.

Brooks said that if it is determined that Eriksson was indeed the Ferrari driver, the most with which he could be charged is possibly misdemeanor DUI and reckless driving, along with providing false information to authorities.

http://www.nbc4.tv/news/7630545/detail.html

  • 2 Wochen später...

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