Jump to content
EUROPAS GROßE
SPORTWAGEN COMMUNITY

Koenigsegg oder Pagani?

gogo-home

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Wer hat eure Meinung zu Folge die größten Überlebenschancen in der Zukunft? Koenigsegg oder Pagani. Ich glaube Koenigsegg kann es aber nicht begründen.

Jetzt registrieren, um Themenwerbung zu deaktivieren »
Geschrieben

Koenigsegg ist doch die Fabrik abgebrannt, oder?? Ich denke, es wird der überleben, der den potenteren "Sponsor" in der Hinterhand hat, Gewinn wird man mit sowas wohl eher nicht machen...

Geschrieben
Koenigsegg ist doch die Fabrik abgebrannt, oder?? Ich denke, es wird der überleben, der den potenteren "Sponsor" in der Hinterhand hat, Gewinn wird man mit sowas wohl eher nicht machen...

Ja leider:

One of Koenigsegg’s facilities was damaged in a fire.

At around 2.30 pm on Saturday the 22nd of February a fire broke out in one of the Koenigsegg’s facilities. Mostly office space and office equipment was destroyed but also part of the production line.

All cars, finished as well as under construction, along with many moulds and parts that were kept at this facility was saved by the heroic efforts of staff from neighbouring companies, neighbours, fire fighters and Koenigsegg staff. Koenigsegg extends its gratitude for these efforts.

This division of Koenigsegg moved into new high-tech facilities later the same evening. The facility manager Mr. Tufvesson estimates that this unit will be fully operational within two to three weeks. The mechanical workshop facility in Hjärnarp, Stockholm and Modena, Italy will be operational as usual.

Next on the calendar is the Geneva Motor Show where Koenigsegg will participate with two brand new Koenigsegg CC 2003, where we hope to see many of you.

Koenigsegg would like to thank:

The fire fighters from Hjärnarp, Ängelholm, Strövelstorp, Bjuv och Helsingborg for their effort.

All bystanders who also helped out with salvaging equipment.

The City of Ängelholm for its assistance.

All the people who have sent us e-mails, whom we are unable to thank individually.

Koenigsegg would also like to ask customers, suppliers and other parties to bear with us over the next few weeks until we have restored our infrastructure completely.

Yours sincerely,

Koenigsegg Automotive AB

Christian v. Koenigsegg, CEO

Gruss Raoul

Geschrieben
Wer hat eure Meinung zu Folge die größten Überlebenschancen in der Zukunft? Koenigsegg oder Pagani. Ich glaube Koenigsegg kann es aber nicht begründen.

Pagani wird "überleben". Sie verkaufen jetzt schon vergleichsweise massig Autos, der Wagen ist anerkannt einer der leistungsfähigsten Sportwagen auf dem Markt (sport auto-Supertest, EVO-Car of the year 2001 usw.), der Wagen hat einen imageträchtigen Mercedes-Benz/AMG-V12 usw.

Horacio Pagani entwickelt im Übrigen nebenher für die Industrie und gilt als Fachmann zum Thema Kohlefaser. Er ist auf den Verkauf des Zonda C12 denke ich nicht angewiesen, Geld verdient er mit seinen Entwicklungs- und Fremdaufträgen. Das ist ähnlich wie bei ISDERA, die Autos sind nur ein Hobby des Eberhard Schulz, Geld verdient auch er mit Entwicklungsarbeiten.

Archiviert

Dieses Thema ist archiviert und für weitere Antworten gesperrt. Erstelle doch dein eigenes Thema im passenden Forum.

• Neu erstellen...