Jump to content
EUROPAS GROßE
SPORTWAGEN COMMUNITY

Jaguar E-Type Speedster


F40org

Empfohlene Beiträge

  • 2 Monate später...
Jetzt registrieren, um Themenwerbung zu deaktivieren »

Gefällt mir auch sehr gut. Allerdings schreiben sie was von 4200 Arbeitsstunden, da noch die Maschinen und Materialkosten dazu... Dann nehm ich doch lieber nen Series 2 Roadster, der perfekt restauriert ist, und kauf mir von dem Geld was übrig bleibt nen 512 TR :)

Für diejenigen, die diese Autos schon haben oder zu langweilig finden, ist der Eagle wohl gedacht.

Grüße.

  • 1 Jahr später...

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_02.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_03.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_04.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_06.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_08.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_0a.jpg

Jaguar-E-Type_Speedster_2011_photo_0b.jpg

Jaguar E-Type Speedster Lightweight Specification

* Engine: 4.7 litre, aluminium in line 6 cylinder, longitudinal front mounted

* Cylinder head: Aluminium twin cam big valve.

* Max power: 310bhp @ 4800rpm

* Max Torque: 340lb ft @ 3600rpm

* Fuelling: Fuel injection with individual throttle bodies and ECU

* Transmission: Aluminium 5 speed gearbox, aluminium Power Lock differential

* Suspension: Independent wishbones, 6 high tech adjustable dampers, anti roll bars and rear radius arms

* Brakes: 315mm/280mm drilled and vented discs, Aluminium 4 pot calipers, servo assistance

* Steering: Rack and pinion

* Wheels: 6 x 16 front, 7.5 x 16 rear, aluminium rims with stainless steel spokes

* Tyres: 225/55 x 16 front, 245/55 x 16 rear

* Weight: 1008kg dry

* 0-60mph: under 5 seconds

* Top speed: 160mph plus

* Height: 1000mm

* Length: 4260mm

* Width: 1740mm

This outstanding car makes its public debut at 2011 Salon Privé, the luxury supercar and Concours d'Elegance, taking place at Syon House in west London on 22nd-24th June, 2011.

Henry Pearman, the founder of Eagle, says of the new Speedster Lightweight: "The elements in this remarkable alchemy are an original Jaguar E-Type, thirty years of dedicated experience, and the absolute cream of our widely acclaimed engineering developments and upgrades."

Beneath the Speedster Lightweight's jaw-droppingly beautiful body, every component has been thoughtfully and skilfully reworked, improved and often lightened resulting in a handmade automotive masterpiece with a weight of just 1000kg. The technical tour de force is the original Lightweight E-Type based aluminium 4.7 litre fuel injected engine and aluminium drive train. While retaining an external appearance identical to the original, they enable the car to offer a power- to- weight ratio matching that of the very latest Porsche 911 Turbo.

Quelle : http://www.eaglegb.com/

Wunderschönes Auto wie ich finde , nur hätte es doch 2 Endtöpfe auch getan ...

Eagle baut übrigens auch das Coupe in Handarbeit nach :

1533.jpeg

Was HK-Engineering für den 300SL ist Eagle für den E-Type. Die Nr.1 in Sachen Restauration und behutsamer Überarbeitung für bessere Fahrbarkeit und Zuverlässigkeit.

Nur das moderne Radio in der Mittelkonsole ist Stilbruch, das würde bei mir als erstes rausfliegen. Ein Radio hat in einem Speedster nichts zu suchen!

Hat für mich relativ wenig mit einem richtigen Jaguar zu tun, erinnert mich an diese unseeligen "Custom-Cars" aus Californien.

Ein E-Type war ein schneller, auch im Alltag zu gebrauchender Straßensportwagen und kein amerikanisierter Showcar.

Puristische Grüße, Hugo.

  • Gefällt mir 1

Verstehe ich das richtig: als Basis wird ein originaler, echter, purer E-Type benötigt, der dann umgebaut wird und somit unwiderbringlich verloren geht? :-o

Wäre das richtig, würde ich ausrufen müssen: "Sakrileg!"

  • Gefällt mir 1

Schreibe eine Antwort

Du kannst jetzt einen Beitrag schreiben und dich dann später registrieren. Wenn du bereits ein Benutzerkonto hast, melde dich zuerst an.

Gast
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorhergehender Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Neu erstellen...