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Geschrieben

Wow, der sieht wirklich toll aus, aber es scheint so als ob das Verdeck nicht mehr ganz dicht ist, bzw nicht ganz schließt.

  • 1 Monat später...
Geschrieben
Der Kodiak nimmt seine Inspiration eher vom Mercedes C111. Angeblich wurden sogar dessen original Formen verwendet.

Kodiak auf ebay.com:

1993 Other Makes Kodiak F1 Supercarcheckered flag

Kodiak F1 Concept Supercar Mercedes C111 Inspired NEW!

Price: US $49,500.00

This jewel has always been treated as one of the rarest automobiles in the world. With just 230 miles on the Kodiak F1, it is still new! The paint is all original and looks the same as it did in 1993. The engine is not even fully broken in yet. As the owner of one of the rarest automobiles in the entire world, you will never have another one pull up next to you. No other car can provide you with an experience like that of the Kodiak F1. It is like riding in a rocket ship. There are a lot more gauges than in a normal street machine. I have owned a lot of performance cars in my life and I haven't driven anything quite like it. The custom seats with wide racing seat belts hold you like a glove.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kodiak-F1-Concept-Supercar-Mercedes-C111-Inspired-NEW_W0QQitemZ180493922017QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item2a0646aee1

gefunden auf:

http://www.autotitre.com/forum/Rarete_only_le_retour-38539p302.htm

Geschrieben

Dieses Fahrzeug wurde mindestens schon 3 Mal auf Ebay angeboten. Es wird sich nicht einmal die Mühe gegeben die Bilder auszutauschen. Es muß doch wohl möglich sein, dieses exklusive Schätzchen zu Verkaufen. Da sollten sich die Leute mal die umfangreichen Informationen von Carpassion zu Gemüte führen um zu merken, was ihnen da eventuell entgeht!!

Geschrieben

Hier in Stuttgart sehe ich seit Jahren ab und an einen roten E24, recht spätes Modell, von Gemballa. Zwischen den Rücklichtern ist ein Einsatz, eine Rückleuchtenblende ohne Nummernschildausschnitt aber mit schwarzem Gemballa Schriftzug. Etwas Porsche Stil steckt in der Idee. Dazu eine dezente Verspoilerung, ähnlich der M6 und 16 Zoll-BBS RS, mit goldenem Stern.

Hat jemand Bild oder Infos zu solch einem Auto? Wäre nett! :-))!

Geschrieben

Ganz auf die Schnelle weiß ich von dieser Übersicht:

http://www.claasi.de/tu160000.php

Schau auch mal in diesem Thread ein paar Seiten weiter oben,da habe ich schonmal ein paar Sachen zu e24 Umbauten gepostet...

Viele Grüße,G

  • 3 Monate später...
Geschrieben

Wow, der scheint ja in einem super Zustand zu sein.

Geschrieben

Nice thread guys! too bad so many car ads were removed over time :(

I'm looking for Koenig XJSC pictures, specificly ones taken at Koenig, for broc****s are perhaps a period article... Can you help me?

  • 8 Monate später...
Anzeige eBay
Geschrieben
Geschrieben

Hallo AxelF,

 

schau doch mal hier zum Thema Zubehör für Andere Automarken (Anzeige)? Eventuell gibt es dort etwas Passendes.

  • Gefällt Carpassion.com 1
Geschrieben

Die Sbarro-Unterlagen weisen 8 Verkäufe aus, innerhalb der Jahre 1981>85. Die NPe begannen mit 200,0TSFR (>240,0TDM). Die Einfuhr nach West-D ging über eine Firma in 6805 MAnnheim-Heddesheim. Mit Zoll und sonstigen (Zulassungs-)Gebühren sowie Handelspanne lag der Endpreis nahe an 300,0TDM (>240,0T€/2011).

Mit Grüßen, FrankWo

Geschrieben

Vielleicht lest ihr einfach mal den Verkaufstext komplett durch...:wink:

Geschrieben

Durchlesen ist eine sehr gute Idee:)

War so erfreut und aufgeregt, dass ich die Anzahl neun glatt überlesen habe!!

Na ja, so oder so ein sehr schönes und seltenes Fahrzeug, egal ob jetzt acht oder neun entstanden sind.

  • 6 Monate später...
Geschrieben

Ganz großes Kino - unzählige Testberichte / Prospekte deutscher Veredler / Kleinserienhersteller etc. hochauflösend eingescannt:

http://tuninghistory.com/

AMG6.0w124_FerrariF40_RUFCTR_Porsche959_nardo-test_01-02.jpg

Geschrieben

Karl, ich knie nieder vor Dir für diesen Link....

Geschrieben

Gracie Karl - das ist ja der legendäre Test in Nardo!!!

Das waren noch Zeiten :-))!

  • 1 Jahr später...
Geschrieben

1976 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

SBARRO GULLWING W116

SILVER METALLIC EXTERIOR, 2 TONE LEATHER/SUEDE

OVER $85000 INVESTED

TRULY ONE OF A KIND, 6.9 LITER V8 ENGINE

CUSTOM RECARO IDEAL C SEATS WITH INFLATABLE LUMBAR,

MATCHING REAR SEATS WITH INFLATABLE LUMBAR

GULLWING DOORS, AUTOMATIC TRANSMISSION, 4 WHEEL DISC BRAKES

NEW DASHBOARD WITH UPDATED, MODERN COLD AIR CONDITIONING

20" CHROME GIOVANNA WHEEL AND TIRE PACKAGE

245/35 ZR 20 IN FRONT, 275/30 ZR 20 IN REAR

ADJUSTABLE RIDE HEIGHT PANASONIC CD PLAYER, VICTOR LEATHER AND WOOD STEERING WHEEL

THIS EXTENSIVE, NO EXPENSE SPARED RESTORATION IS FULLY DOCUMENTED, INCLUDING:

COMPLETELY NEW INTERIOR, NEW DASHBOARD, NEW AIR CONDITIONING, NEW WINDOWS, NEW SEAT BELTS, NEW DOOR ACTUATORS, NEW WOODWORK, NEW ELECTRICAL SYSTEM, NEW WHEELS AND TIRES, VIRTUALLY EVERYTHING IS NEW

HISTORY OF THIS CAR:

RENOWNED SWISS COACHBUILDER FRANCO SBARRO DESIGNED AND BUILT THIS AMAZING AUTOMOBILE.

THIS PARTICULAR CAR IS ONLY 1 OF 6 EVER MADE BASED ON THE 4 DOOR W116 CHASSIS. THIS CAR WOULD APPEAL TO THE HISTORIC EXOTIC MERCEDES COLLECTOR AS WELL AS BE PERFECT FOR THE

PROFESSIONAL ATHLETE OR ENTERTAINER THAT DESIRES A ONE OF A KIND STREET CRUISER.

BELOW IS SOME ADDITIONAL HISTORY AND INFORMATION WE HAVE BEEN ABLE TO FIND:

This example is an automatic, these cars were also available with a 5 speed manual and with a bi-turbo engine 5.0. When new these cars started at 250,000 German marks. The Swiss based Franco Sbarro Company still does business on high end vehicles.

from: German Cars Blog:

At first look this indeed looks like a W126 chassis vehicle. As a eagle eyed reader pointed out this has the W116 dash, something I easily recognize from my days of 6.9 ownership, and distinctive U.S. market 116 servo climate control center console, something my 6.9 didn’t have being grey market.

Two sources I used in digging up some info, Customizing and Tuning Mercedes by Heitz and Neff and Extraordinary Automobiles by Vann and Asaria both list Sbarro as using 500SEC W126 chassis as the basis for these conversions, calling it first the Shahin 1000 and then the 500 Portes Papillon Gullwing. It turns out they did use 116 chassis parts when using the 6.9 liter engine as opposed to the 5.0 or the 5.0 twin turbo option. Apparently the 6.9 motor was not available with the twin turbo option. It was one or the other, though who knows, money could lead companies like this to do strange things for customers.

There is also some wonderful additional photos and information available over at www . 1000sel . com which quotes directly from the Vann book and uses the same photos from that book.

I dug through my auction archives and two of these have sold in the past that I have records for. One in 1997 and one in 2002. Both were 6.9 engined and chassised models. One sold for $40,575. I have extensive photos for both and descriptions for anyone interested. Neither one appears to be this car.

I couldn't see any bits from a W126 in there, it's all W116 and custom pieces...I own a W116 so it's all pretty recognizable This is a W116 based Sbarro and is much rarer than the W126 based versions, it's more than just an aftermarket kit too, it's a radical work-over of the W116 S-Class, the simple fact that it is a coupe is itself a major change as there was no W116 coupe put into production. It has a W126 rear end but that looks about all to me. It's obviously based on a 450SEL 6.9 W116 The back end looks W126 but much of the interior including the instrument cluster is W116, the headlights are W116 and the engine is a real M100 6.9

Even more extreme: Sbarro's four-door. - Although all the previous Gullwings I mentioned were based on the Mercedes SEC or at least had the coupe bodyshape there was one exception when it comes to Mercedes-Benz S-class (W126) based Gullwings: the 1986 Geneva Motorshow saw Franco Sbarro present the "Sbarro Berlina Gullwing 4", a 500SEL Mercedes based car with not two but four Gullwing-type doors! This car was a one-off and again made for the Sultan of Brunei.

SUMMARY: THIS CAR WAS OWNED BY A PRO BASKETBALL PLAYER FROM THE SEATTLE SUPERSONICS THEN SOLD TO A LOCAL WASHINGTON BUSINESSMAN. - IN 2002 IT WAS PURCHASED BY THE CURRENT OWNER HERE IN CHARLOTTE, NC WHO HAS COMPLETED THE 5 YEAR RESTORATION.

THIS SBARRO GULLWING IS ONE OF A KIND. WE CAN SHIP THIS CAR

ANYWHERE IN THE WORLD. WE CAN NOT OFFER ANY FINANCING ON THIS VEHICLE. THIS VEHICLE HAS APPROXIMATELY 9000 MILES SINCE THE SBARRO CONVERSION HOWEVER WE ARE OFFERING THIS VEHICLE

AS "TRUE MILES UNKNOWN".

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/76-SBARRO-450SEL-GULLWING-OVER-85K-INVESTED-ONE-KIND-/130845990767?pt=US_Cars_Trucks&hash=item1e77075f6f

Dealer Contact:

Planet Auto Imports

110 Northchase Drive

Charlotte, NC 28213

704-597-7827

Anmerkung: Gerne würde ich die entsprechenden Fotos noch hier einstellen um sie der Nachwelt zu erhalten wenn die Versteigerung bei Ebay wieder verschwunden ist. Leider ist die Verbindung von meinem Surfstick aber so dermaßen lahm, dass ich die Bilder nicht hochladen kann. - Wäre evtl. ein ander CPler mal so freundlich ?

Übrigens: Auch ich dachte bisher immer, dass die Basis ein W126 SEC gewesen sei. So kann man sich irren.

Geschrieben

Bitte schön - habe aber nicht alle Bilder verlinkt. :wink:

2g_640.jpg

2Q_640.jpg

XQ_640.jpg

IA_640.jpg

vw_640.jpg

1A_640.jpg

cA_640.jpg

DQ_640.jpg

dg_640.jpg

Geschrieben

War schon häufiger angeboten. Mir als Sbarrofan gefällt diese "Amerikanisierung" mit den Rädern überhaupt nicht. Die Felgen selber passen gar nicht und gerade die hinteren Radkästen "verschlucken" die Räder ja förmlich.

Gibt auch eine Präsentation auf Youtube.

  • 5 Monate später...

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