Jump to content
EUROPAS GROßE
SPORTWAGEN COMMUNITY

Lenkung beim Ferrari 308 überholen


Thiemo308

Empfohlene Beiträge

Servus,

hat sich mal jemand damit befasst die Zahnstangenlenkung vom 308er zu überholen ?

Ich habe auf der rechten Seite minimales Spiel. Bekommt man z.B. das innere Gelenk von der Zahnstange abgeschraubt ? 
Beste Grüße 

Thiemo 

Jetzt registrieren, um Themenwerbung zu deaktivieren »

Servas

 

Wenn Du in der Suchfunktion ein gibst, Lenkung Ferrari 308 findest eine Adresse wo du neue Lenkungen kaufen kannst.

Ansonsten las Sie bei einen Zertifizierten Betrieb fùr Lenkungen ùberholen.

Aber nicht bei den Teilehàndlern,die sind nicht zerifiziert.

 

Alles Gute 

                308 GT 

  • Gefällt mir 1

Vielen Dank für die Antwort,

 

mich würde in erster Linie interessieren wie die inneren Kugelgelenke der Spurstangen auf der Zahnstange befestigt sind.

Hat sich da mal jemand rangewagt ?

 

Beste Grüße

Die sind verschraubt und abgesichert.

Wenn die Lenkung auf der rechten seite spiel hatt ist die Plastickbuchse verschlissen oder gar gebrochen.Um die zu erneuern musst die ganze Lenkung zerlegen.

Und wenn das Ritzel abnùzungserscheinungen hat musst Du das erneuern.

Nachdistanzieren ist verboten,aber das machen viele.

Das gibt es nicht zu kaufen,anfertigen kostet mehr als eine ganze neue Lenkung.

 

  • Gefällt mir 2

Hi,

 

ich habe sie auch vor kurzem an meinem 308 komplett tauschen lassen, weil der TÜV bemängelt, dass auf einer Seite Spiel wäre. Der Ersatz ist verhältnismäßig preisgünstig.

 

 

eBay item number:155622881948

Das ist die Ebay Nummer.

Die beste Lenkung die es fùr Ferrari 308 gibt.

Billiger alls ùberholen und mit neuesten Materialen gefertigt.

vom Spezialisten.

 

 

 

TrimEngineAdd vehicle

Picture 1 of 3

Have one to sell?

Sell now

For Ferrari 308 328 & Dino 206 246 GT Manual Steering Rack & Pinion CSW

Guaranteed Correct Part, Highest Quality, Best Warranty

Condition:

NewNew

Compatibility:

See compatible vehicles

Quantity:

10 available

Price:

US $205.17

List price US $298.00 

Save US $92.83 (31% off)

No Interest if paid in full in 6 mo on $99+ with PayPal Credit*

Buy It Now

Add to cart

Add to watchlist

Breathe easy. Returns accepted.

Shipping:

US $145.92 UPS Worldwide ExpeditedSM. See detailsfor shipping

 

As one of the world's largest automotive parts suppliers, our parts are trusted every day by mechanics and vehicle owners worldwide. This Rack and Pinion is manufactured and tested to the strictest OE car and truck standards for unparalleled performance. Built for trouble-free ownership and 100% visually inspected and quality tested, this Rack and Pinion is backed by our 100% satisfaction guarantee.

 

 

This is a brand new manual steering rack and pinion assembly for models with manual steering from the factory. 100% direct-fit, guaranteed to fit and perform exactly the same as OEM. Because this is a brand new item, it does not require any core deposit or return. Fits all US-spec left-hand-drive 1969-1974 Dino 206 GT and 246 GT, and 1975-1989 Ferrari/Dino 308 and 328.

3.5 turns lock-to-lock, 14 inches between mounting points, 44.5 inches overall length, 1.3 inch tall input shaft, 14mm (9/16 inch) diameter input shaft - 36 splines. 1/2-20 tie rod threads.

 

FEATURES:

Guaranteed Exact Fit for easy installation

100% BRAND NEW, premium ISO/TS 16949 quality - tested to meet or exceed OEM specifications

Engineered for superior durability, backed by a three year, unlimited-mileage warranty

Thoroughly road simulator and pressure tested for proper operation. Assembled with inner tie rods, boots, and clamps.

This is a brand new manual steering rack and pinion assembly for models with manual steering from the factory. 100% direct-fit, guaranteed to fit and perform exactly the same as OEM. Because this is a brand new item, it does not require any core deposit or return. Fits all US-spec left-hand-drive 1969-1974 Dino 206 GT and 246 GT, and 1975-1989 Ferrari/Dino 308 and 328. 3.5 turns lock-to-lock, 1.5"" input shaft, 14"" between mounting points, 44.5"" overall length.

 

 

 

 

  • Gefällt mir 2

Schreibe eine Antwort

Du kannst jetzt einen Beitrag schreiben und dich dann später registrieren. Wenn du bereits ein Benutzerkonto hast, melde dich zuerst an.

Gast
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorhergehender Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Neu erstellen...