Jump to content
EUROPAS GROßE
SPORTWAGEN COMMUNITY

Dauer 962 Porsche - Infos und Fakten


Ned Flanders

Empfohlene Beiträge

Jetzt registrieren, um Themenwerbung zu deaktivieren »
  • 4 Wochen später...

5-Gang Getriebe, Leder, Park Assistent, Sportfahrwerk, Sportauspuff, Modifizierter Motor / Getunt, komplette Geschichte, Originalzustand, Unused Fabcar 962 IMSA Race Tub, all new factory Parts, 550BHP 993 Twin Turbo Engine, 962 Gearbox and running Gear,Fully Adjustable Suspension with hydraulic Lift, Air Jacks, Air Con, Car Road Registered with full papers, can be transformed back to race car if required. 962 watercooled Engine can be fitted. Full Cost of build £600,000.00

Hallo,

ich kenne jemanden in meiner Gegend der so ein Auto wie es oben aufgeführt wurde in der Garage stehen hat!! Ist ebenfalls ein 962 IMSA Race Tub Chassis! Nur der Motor ist ein anderer!!

Sveni schrieb:
Hast du Fotos?

Hat der ne Staßenzulassung?

Fotos hab ich keine aber das Fahrzeug hat Strassenzulassung u. wurde als Rolling Chassis aus England gekauft!! Der jetzige Besitzer hat das Auto dann soweit fertig gebaut. Einige Teile des Fzg. entsprechen nicht dem org. 962, z.B. Motor, Bremsen, etc. Das Auto hat eine freiprogrammierbare Bosch Motronik mit einem Renngetriebe. Das Auto hatte bei Hohenester laut Besitzer ca. 650Ps!

  • 6 Monate später...

Hai!

Auf Ferrarichat.com ist ein Bild von einem dunkelgrün-metallic? Dauer 962 LM aufgetaucht!!

Es handelt sich um #141 aus Brunei (BQ 7162)

 

PS: Kann mal bitte jemand das Bild hier direkt reinstellen, ich habe nämlich keine Ahnung wie das geht...SORRY!

Anzeige eBay
Geschrieben
Geschrieben

Hallo Ned Flanders,

 

schau doch mal hier zum Thema andere Modelle - Porsche (Anzeige)? Eventuell gibt es dort etwas Passendes.

 

Der V16 Motor zum Selberbauen (Anzeige) ist auch genial.

  • Gefällt Carpassion.com 1

hi,

definitiv der Super-Sportwagen schlechthin für mich. Es gibt auch mehr als 10Jahre nach der Veröffentlichung dieses Fahrzeugs kein Auto das diesem Fahrzeug das Wasser reichen kann. Vorallem ist er ja nicht nur geradeaus schnell, sondern auch um Kurven...

gruss wolfi

Es gibt auch mehr als 10Jahre nach der Veröffentlichung dieses Fahrzeugs kein Auto das diesem Fahrzeug das Wasser reichen kann.

Ein Auto, welches zumindest in der gleichen Liga spielt ist der McLaren F1, der für mich neben dem 956/962 bis heute unerreicht ist.

Nach den letzten Ereignissen, habe ich einfach mal mein jetziges Wissen rund um die bekannten Dauer 962LM zusammen getragen und zu Papier gebracht.

Den folgenden Artikel habe ich ürsprünglich für supercars.net und ferrarichat.com geschrieben - er ist also in Englisch. Da ich einfach zu faul bin den nochmal in Deutsch zu schreiben, poste ich einfach mal das etwas abgewandelte Original!

Hi@all!

After the sudden and unexpected appearance of the green-metallic Dauer 962 LM, which is #141 (BQ 7162) according to "the list", i rechecked my infos and sources again to come up with following chassis-history: (NOTE: This is only an assumption based on my present knowledge. It can also be, that the given facts turn out to be incorrect in future.)

#133 (in Brunei: BQ 126 - yellow/red with silver and black BBS rims)

Is the first Dauer 962 LM and was presented at the IAA 1993 in Frankfurt (yellow/yellow with alloy Speedline rims). The same car was later displayed at the Motorshows in Dubai (yellow/yellow with alloy Speedline rims) and Singapour (yellow/yellow with alloy BBS rims). According to some rumors/sources the Sultan bought this car at the Singapour Motorshow. Before it was sold, this car was also coverd by car magazines from all over the world around that time (1993/94). There are also some promoshots of this car with black Speedline rims!

This Dauer 962 LM was equiped with a 5-speed manual gearbox which was placed on the very right of the cockpit (same as in the 956/962 racecars). In late 1997 the car was seen at the factory in Nueremberg. I suppose, that at that time the car got its red interior, tinted windows and the semi-automatic gearbox which was now placed in the middle of the cockpit! In 1998 this car was photographed in Brunei in that particular configuration and appeared in articles in "Autocar" and "Wheels".

#141 (in Brunei: BQ 7162 - green-metallic/? with ? rims)

THIS car was photographed in that particular configuration in Brunei at a workshop.

(NOTE: For some unkonwn reasons there are actually TWO 962-chassis numbered 141!!

In 1989 Dauer crashed THIS #141 in Mexico City. It was later rebuilt around a new unnumbered factory chassis. Dauer and Konrad Racing used this rebuilt car in 1990. It was later converted into THIS 962 LM #141.

As written above, there is another #141 which was also owned by Dauer at least up until 2002. It is a 962C Short Tail/Sprint Body race car. It has a white/green TicTac livery and wears start number 17 - a number Dauer used in the 1989 season. The car was seen at the factory in 2001 and in the Dauer Showroom in 2002. It was sold in 2003. Currently it is raced in the historic GTP-Series, still in its original livery.)

#151 (in Brunei: BQ 7523 - ?/?/?)

I think this car is neither black, red, yellow nor green!

Maybe the silver one which is quoted to be in Brunei's garage No.5/glass house

#169 (with Dauer: N-CM 962 - yellow/green with alloy BBS rims)

The homologation car for the Dauer 962 LM race car. It was built in 1994. This car had exactely the same interior as the early #133 (yellow, 5-speed manual gearbox on the very right) but a different exterior shape. It was covered by several car magazines around that time. In a lot of photos the car is equiped with alloy BBS rims. In LeMans 1994 it was, however, displayed with silver and yellow BBS rims. I suppose, that this car was converted back to the original 962 LM bodyshape after 1994. In its past 1994-configuration it appeared as a look-a-like of the early #133 (yellow/yellow with alloy BBS rims and the 5-speed manual gearbox on the very right). In 1996/97 this particular car was seen in many promoshots. However, in late 1997 the car was seen at the fatory (together with #133). I think, that at that time the car got its green interior and was upgraded with the semi-automatic gearbox. In early 1998 this car was "tested" by auto-motor-sport tv (a german car magazine). During this "test" it was equiped with silver and black BBS rims. It is rumored, that this is the car which reached a topspeed of 404,6 Km/h at the VW-owned Ehra-Lessien testtrack in 1998. This car was seen at the factory in 2001 and in the Dauer Showroom in 2002. Some sources claim that Dauer wants to keep this car!

#172 (in Brunei: KF 9911 - black/black with silver and black BBS rims)

No special history. Often photographed together with #175 (red)!

#173 (with Dauer: Race Car #35)

LeMans Pretest 05/1994

LeMans 24h 1994: 3rd

#175 (in Brunei: BP 962 - red/black with silver and black BBS rims)

No special history. Often photographed together with #172 (black)!

Appeared in car magazine "Wheels"

#176 (with Collection Schlumpf, Mulhouse: Race Car #36)

LeMans 24h 1994: 1st

Dauer 962 LM - carbon-clear with yellow stripes/black with alloy BBS rims

Chassis# TP1214153400

for sale in Germany as of 2007 (€ 1 million)

This car was first registered in 10/2001. It was built for a swedish customer who also own a silver CLK-GTR, a red 911-GT1, a blue EB110 GT and used to own a green McLaren F1 and an orange McLaren F1 GTR! This car has an upgraded engine with an output of 884 PS instead of the regular 730 PS!! The original plate was "SRW 913". The car was sold back to Germany in 2003. This car used to have a slightly different interior and was also spottet with black Speedline rims! In its present configuration, this car was "tested" by german car magazine "AutoBild test&tuning" in July 2003.

(NOTE: This car is often claimed to be #133. But to my present knowledge this car is neither #133 nor was it ever in Brunei! Not everything which is written on 962.com is true! Don't be fooled by the photo of the car registration as well! I think the photo of #133 car registration was taken in 1993 when the first Dauer 962 LM debuted. Why do I think so? Well, the interior of the original #133 & #169 used to be spartan/close to a race car, so the weight of 1080 Kg seems pretty realistic [see registration photo]. This 962 LM, as well as the Brunei-962LM's, is equiped with an upgraded interior and the semi-automatic gearbox which raises the weight to 1130 Kg [source of weight: AutoBild test&tuning]. So, my final conclusion: this car registration photo does not belong to this particular car!)

Well, thats all info of the known 962 LM's i have so far

So, von den 11+2 bis heute gebauten 962LM sind demnach 7+2 bekannt!

(4 to go)

LG@alle :)

Ich wusste gar nicht, dass # TP1214153400 884 PS hat :-o

Ich finde diesen Wagen immer noch faszinierend und ich glaube auch,

dass der Dauer einer der einzigen Wagen ist, der dem Bugatti wirklich paroli bieten kann :)

Ein kleiner Test wäre durchaus schön, wobei der wohl nie zustande kommen wird,

wenn der Sultan keinen Veyron besitzt O:-)

  • 10 Monate später...

Nabend,

anscheinend wurde der Biene Maja Dauer, also der Carbon mit gelben Streifen verkauft?! Der Wagen ist weder bei mobile zu finden, noch auf der Homepage von KS-Autohandel. Weiß jemand näheres?

Gruß, Sven

  • 2 Monate später...

This Porsche 962C represents an extremely rare opportunity to own a road registered model of the legendary multiple Le Mans / IMSA winning sports car.

Constructed over a 4-year period, between 2001 and 2005, by ex Sauber Chief Engineer Ernest Schlaepfer in New Zealand at a cost of 2m USD. The car was built utilizing an Aluminium Fab Car IMSA chassis supplied by Porsche Le Mans Winner Hurley Haywood. Equipped with an exquisitely finished full carbon fibre “long tail” body, leather trimmed bucket seats with six point harnesses, collapsible steering column and detachable Momo racing wheel.

Approved by Le Mans legend and 962 driver, Derek Bell. The quality of engineering and workmanship is second to none. Perfect panel gaps and immaculate throughout.

Complete with valid UK V5 document and MOT certificate

Ich würde mir nur einen Dauer als Strassenfahrzeug in die Garage stellen, die sind einfach am schönsten.

Das zu verkaufende Fahrzeug wurde für eine bessere "stadttauglichkeit" mit einer getunten Maschine eines 911ers ausgestattet. Ist sicher besser fahrbar als mit dem originalen Rennmotor, dafür muss leider auch "ein bisschen" Leistung in Kauf genommen werden.

  • 5 Monate später...
Ich wollt euch nur mal daran erinnern, das der McLaren F1 ab 200km/h schneller beschleunigt hat, wie ein Formel 1 Rennwagen. Das liegt an der besseren Aerodynamik. Um die 7 Sekunden auf 200km/h sollten schon drin sein beim 962.

Als bessere Aerodynamik würde ich das nicht zwangsweise bezeichenen der McLaren hat lediglich einen geringeren cw-wert

Letzte aktuelle Bilder von "Biene Maya" sind von Anfang Juni...

Es gibt schon länger das Gerücht, wonach er nach China verkauft werden soll.

Vielleicht hat dies ja endlich geklappt!?

LG

:)

seit ein paar Wochen steht er jedenfalls nicht mehr bei Hr. Schwanke in Meckenheim

seit ein paar Wochen steht er jedenfalls nicht mehr bei Hr. Schwanke in Meckenheim

Hallo,

Er steht nicht mehr im Internet. Allerdings bin ich diesen Sonntag noch Vorbei gefahren und kann garantieren, dass neben dem CLK GTR auch der Dauer mit den goldenen Streifen noch im Showroom stand. Dazu noch ein Auto unter einer Schutzhülle, der Form nach zu Urteilen ein älteres Fahrzeug.

Grüße Oliver

kann man sich eigentlich noch einen dauer neu bestellen?

iche denke, dass geht wohl nicht mehr, Dauer hat keine Teile mehr und Porsche Weissach baut auch keine Chassis und Motoren mehr

Hallo,

Er steht nicht mehr im Internet. Allerdings bin ich diesen Sonntag noch Vorbei gefahren und kann garantieren, dass neben dem CLK GTR auch der Dauer mit den goldenen Streifen noch im Showroom stand. Dazu noch ein Auto unter einer Schutzhülle, der Form nach zu Urteilen ein älteres Fahrzeug.

Grüße Oliver

bin vor 2-3 Wochen vorbei gefahren, da war der Verkaufsraum ziemlich leer und staubig, es wurde wohl umgebaut.

dann müssste der EB110 Motor von Dauer ja auch noch dort stehen?

Schreibe eine Antwort

Du kannst jetzt einen Beitrag schreiben und dich dann später registrieren. Wenn du bereits ein Benutzerkonto hast, melde dich zuerst an.

Gast
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorhergehender Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Neu erstellen...